Virksomheten solgte hovedsakelig hvitevarer som sengetøy, laken, duker, servietter, undertøy og tekstiler i meterdimensjoner. Det som kjennetegnet Wessel & Vett, var deres gode forretningssans kombinert med en forståelse for aktuelle trender og en fantastisk evne til å sette kunden i sentrum.

Bikuben og de flittige biene

Wessel & Vett har helt fra starten av, hatt et stort fokus på sine ansatte. Det var et stort fokus på den gode servicen som de ansatte skulle gi til kundene, men også på hva firmaet kunne gjøre for de ansatte, slik at de kunne yte sitt beste hver eneste arbeidsdag. Dette førte til pensjonsfondet, sommercamperen Storebjerg, reisestipend, slitpremier og tildelingen av årets Frk. Magasin  Den opprinnelige logoen fra Magasin var en bikube omgitt av 7 bier. Bikuben var symbolet på virksomheten, hvor det ble produsert massevis av honning - eller gull - og biene var flittige ansatte som gjennom samarbeid og nøysomhet, skapte gode resultater. Nettoppderfor mottok Magasin-ansatte i flere tiår mottok en gullbrosje formet som en bie på 25-årsjubileet til selskapet.

Jul i Magasin

Siden åpningen av det store varehuset på Kongens Nytorv i København har Magasin vært kjent for sin juledekorasjon. Dette har vært både i vinduene og i butikkene selv, hvor ulike juletemaer har lokket kunder til. I 1938 var det "Snøhvit og de syv små dvergene", i 1947 "Den gamle barnefellen" og i 1962 "Peters jul". Julenissen bodde hos Magasin på Kongens Nytorv i mange år, og utgivelsen av Magasins julekatalog har vært den første tegnet på at julen er nær.

Loading...