Goodie-medlem
Vilkår og betingelser gjelder fra 15. januar 2024 og erstatter alle tidligere utgaver av Magasin Goodie vilkår og betingelser.
Vi oppfordrer deg til å lese vilkårene nøye før du registrerer deg. Da vet du hva du sier ja til, og du får den beste innsikten i hvordan du får mest mulig ut av medlemskapet ditt.
1. Introduksjon til Magasin Goodie
1.1 Magasin Goodie er et fordelsunivers som gir deg muligheten til å oppnå gaver, andre fordeler og som gir deg tilgang til spesialtilbud når du handler i Magasins varehus i Danmark og på magasin.no. Formålet med Goodie fordelsunivers er å kunne gi fordeler til våre beste kunder. Vi gjør dette ved å følge din profil og kjøpsatferd for å målrette fordeler, tilbud og markedsføring spesielt tilpasset deg. Vi behandler dine personopplysninger konfidensielt, for å kunne administrere medlemskapet ditt. Les mer om hvordan vi behandler personopplysningene dine her .
1.2 Når du blir medlem i Goodie, mottar du fordeler som gaver, invitasjoner til arrangementer og gode tilbud du kan benytte deg av i Magasin varehus dersom du besøker Danmark, eller på magasin.no Jo mer du handler for, jo flere fordeler og goodies har du tilgang til som medlem.
Du kan være medlem på fire nivåer basert på kjøpene dine: Fra Goodie basis til ett-, to- og trestjerners medlem. Når du når en ny stjerne, får du en Stjernevoucher på 100, 200 eller 300 NOK og flere nye fordeler venter på deg.
1.3 Som Goodie-medlem får du en rekke faste fordeler som invitasjoner til VIP-shopping og fri fragt over 699 NOK. Du vil også kontinuerlig motta Goodies spesielt utvalgt til deg: Spesielle overraskelser som følger stjernestatusen din, inkludert invitasjoner til konkurranser, gaver og andre Goodies.
2. Hvordan blir jeg Goodie medlem?
2.1 Det koster ikke penge å bli medlem av Magasin Goodie. Du blir medlem ved å registrere en profil på magasin.no eller laste ned Goodie-appen og fullføre registreringen der.Her må du også gi ditt samtykke til å motta direkte markedsføring fra Magasin.
Hvis du vil ha tilgang til alle fordelene og dine personlige goodies, må du laste ned Goodie-appen. Når du har registrert deg, sender vi deg en velkomstmail med en lenke til profilen din på magasin.no. Her kan du se ditt elektroniske medlemskort når som helst. Ditt elektroniske medlemskort er alltid tilgjengelig i Goodie-appen.Det er ikke mulig å få et fysisk Goodie-kort.
2.2 Du må fylle ut profilen din selv på magasin.no eller i appen før du endelig blir satt opp som Goodie-medlem. Når du fullfører profilen din, må du godta Magasin Goodie-medlemskap og samtykke til å motta direkte markedsføring. Når du er registrert, vil du ha tilgang til dine fordeler og kan bruke dem på Magasin.no. Gaver og andre fordeler kan ikke utbetales i kontanter.
2.3 Du må ha norsk mobilnummer og e-postadresse og være minst 18 år for å bli medlem av Magasin Goodie.
2.4 Dit medlemskap, fordeler og Goodies er personlige og kan ikke overføres til andre og er underlagt våre vilkår og betingelser. Magasin har en grense på ett Goodie-medlemskap per person.
2.5 Det er medlemmenes ansvar, samt en forutsetning for å være Goodie-medlem, å holde e-postadresse og kontaktinformasjon oppdatert.
2.6 Det er Magasin du Nord, CVR. 58191213, kg. Nytorv 13, 1095 Copenhagen K., som står bak Magasin Goodie-universet av fordeler.
3. Ditt samtykke til direkte markedsføring
3.1 Vi ber om ditt samtykke til direkte markedsføring for å kunne sende deg relevant markedsføring
3.2 Markedsføring til deg med tilbud fra Magasins partnere vil alltid komme direkte fra Magasin. Du vil ikke motta direkte markedsføring fra våre partnere basert på ditt Goodie-medlemskap. Magasin offentliggjør ikke informasjon om deg til våre samarbeidspartnere.
3.3 Som en del av vår markedsføring til deg, vil vi kontakte deg med fordeler, inspirasjon, tilbud, invitasjoner til arrangementer, konkurranser, kampanjer, spørreskjemaer osv. som passer for deg og din profil. Måten vi kommuniserer med deg på kan variere innenfor omfanget av samtykket du har gitt oss. Hvis det er klassisk markedsføring av varer, vil vi i dag primært sende en e-postmelding. For meldinger om tjenester og bestillinger osv. vil du primært bli varslet via SMS eller push-varsler i appen.
3.4 Når du laster ned Goodie-appen, har du muligheten til å si ja til å motta push-varsler via appen om nye tilbud og fordeler. Du kan alltid endre appinnstillingene dine – inkludert avmelding fra push-varsler.
3.5 Hvis du ikke ønsker å motta direkte markedsføring, har du alltid muligheten til å trekke tilbake samtykket ditt under profilinformasjonen din på nettstedet. Du vil fortsette å motta vårt generelle nyhetsbrev med tilbud osv.
3.6 På «Mitt Magasin» kan du også korrigere dine personopplysninger og justere tillatelsene du har gitt til Magasin.
4. For deg som medlem
4.1 Som Goodie-medlem vil du få din egen side under «Mitt Magasin» på magasin.no. Du kan når som helst logge inn på profilen din via e-post og ditt valgte passord. På siden din kan du se kjøpskvitteringene dine og sjekke ut hvordan du får enda flere fordeler. Du kan også se hvilket nåværende stjernenivå du er på og hvor mye du må handle for på magasin.no eller i Magasin varehus for å oppnå neste stjernenivå.
4.2 Som medlem vil du motta personlige tilbud innenfor de typer produkter du er mest interessert i. Dine personlige tilbud vil være basert på ditt kjøpsmønster og profilinformasjonen du har gitt oss. Vi utvikler hele tiden universet av fordeler, tilbud og tjenester som passer deg best. Og du vil bli kontinuerlig varslet når vi introduserer nye initiativer i Goodie-appen.
4.3 Som Magasin Goodie-medlem har du også mulighet til å motta Beauty Goodies fra utvalgte merker. I Goodie appen vil du i tillegg finne vårt eksklusive Goodie Beauty univers, som samler alt av Goodies, konkurranser og inspirerende lesing.
4.4 I Goodie-appen vil du motta meldinger fra oss med tilbud, invitasjoner til arrangementer i våre forretninger i Danmarkog andre aktuelle fordeler ved å handle i Magasin. I appen kan du også se kjøpskvitteringene dine, få informasjon om fordelene dine og laste ned dine goodies og kuponger. Du har også muligheten for å bestille tid hos våre tjenester, bl.a. for personlige shoppere og skjønnhetsbehandlinger. Disse tjenester kan kun brukes i våre fysiske forretninger i Danmark.
4.5 Magasin Goodie er ikke et debet- eller kredittkort. Du kan få gaver som gratis fraktkoder, tilbud eller kuponger i appen, som du kan løse inn ved å skanne appen din i Magasin eller ved å logge inn på magasin.no.
5. Hvordan får jeg fordele?
5.1 Du vil ha tilgang til fordeler og Goodies når du handler i Magasin. Desto mer du handler for i Magasin, både i våre varehus i Danmark og på magasin.no, desto flere og bedre fordeler får du tilgang til.
5.2 Hvis du har oppnådd en Stjernevoucher, finner du den under dine Goodies i appen din. Du kan løse inn kupongen på Magasin.no hvor den er gyldig i 180 dager. Vær oppmerksom på at du kun kan bruke stjernevoucheren én gang ved samme kjøp, og den kan brukes på klær for menn, kvinner og barn. For eksempel, hvis du kjøper en t-skjorte for NOK 50 og ingenting annet, vil balansen gå tapt. Så bruk hele beløpet på kupongen på en gang. Du får Stjernevoucher i Goodie-appen med en gang. Du kan motta maksimalt tre Stjernevouchers per år.
5.3 Du vil motta dine faste fordeler og Goodies når kjøpene dine i Magasin registreres i appen. For å få dine fordeler, goodies og kuponger, kan du skanne Goodie-appen i Magasins butikker eller ved å logge inn på magasin.no hver gang du kjøper noe. Antallet og størrelsen på dine fordeler og Goodiesbestemmes til enhver tid av det totale beløpet du har handlet for i løpet av de siste 12 månedene Du vil til en hver tid kunne se hvordan dine fordeler og Goodies endrer seg i antall og størrelse, etter hvert som den totale kjøpesummen endres.Hvert av kjøpene dine teller med i det totale kjøpsbeløpet. Hvis du kansellerer et kjøp innen den gjeldende vekslingsperioden på noe tidspunkt, vil kjøpet ditt ikke bli inkludert i den totale kjøpsprisen. Dette gjelder også hvis en gavemottaker angrer på et kjøp innen gjeldende frist. Det er ikke mulig å skanne kjøpene i ettertid. Kjøp du ikke har skannet, teller ikke mot den totale kjøpesummen, noe som bestemmer fordelene, Goodies og kuponger du kan oppnå.
5.4 Vi vil gjerne hjelpe deg med å få mest mulig ut av ditt Goodie-medlemskap. Det er derfor du blir varslet av oss når du – basert på kjøpene dine – nærmer deg et lavere eller høyere inntjeningsnivå.
6. Goodie-medlem i Norge
6.1 Medlemskap er et nasjonalt program og er begrenset til onlinekjøp på magasin.no. Du kan dog også opptjene poeng dersom du handler i våre danske varehus, men poeng udstedes etter lokal valuta.
7. Oppsigelse av ditt medlemskap eller av Magasin Goodie
7.1 Magasin forbeholder seg retten til å endre vilkårene og betingelsene for Magasin Goodie. Hvis du ikke lenger ønsker å være medlem, kan du når som helst trekke tilbake ditt samtykke til medlemskap – via Goodie-appen eller magasin.no – og avslutte medlemskapet ditt med umiddelbar virkning.
7.2 Magasin forbeholder seg også retten til å stenge Magasin Goodie helt – eller stenge deler av Goodies univers av fordeler på en kontinuerlig basis. Hvis Magasin velger å avslutte medlemskapet i Goodies fordelsunivers, vil det bli gjort med minst 1 måneds varsel. I oppsigelsesperioden vil du ikke kunne få nye fordeler, goodies og kuponger, men du kan benytte deg av dine opptjente fordeler.
7.3 Du må bruke dine oppnådde fordeler osv. før medlemskapet ditt stopper. Dette gjelder både hvis du Selv velger å avslutte ditt Goodie-medlemsskap, eller dersom Magasin stenger ned Magasin Goodie.. Dersom du velger å avslutte ditt medlemskap, må du sørge for å bruke opp dine oppsparte og ubrukte fordeler innen du avslutter. Du vil miste tilgang og rettigheter til oppsparte poeng/fordeler med umiddelbar virkning.
7.4 Hvis Magasin oppdager misbruk av Goodie-medlemskapet ditt, forbeholder Magasin seg retten til å avslutte medlemskapet ditt med umiddelbar virkning. Dette betyr at vi vil kansellere dine oppnådde fordeler, inkludert goodies og kuponger som allerede er oppgitt i appen din. Misbruk kan også føre til permanent utelukkelse av Magasin Goodie-universet av fordeler. Magasin anser for eksempel juks med ytelser eller annen uakseptabel oppførsel overfor Magasin-ansatte som mislighold.
8. Kontakt oss
8.1 Hvis du har spørsmål om Magasin Goodie, kan du kontakte Magasin kundeservice på online@magasin.no eller på telefon +45 90 61 44 33.
Retningslinjer for personvern
Disse retningslinjene for personvern trer i kraft fra november 2024 og erstatter alle tidligere versjoner av Magasins retningslinjer for personvern.
Vi er fornøyd med din interesse for selskapet Th. Wessel og Vett. Magasin du Nord («Magasin», «vi», «oss», «vår»).
Vi tar beskyttelsen av dine personopplysninger på alvor. I denne personvernerklæringen kan du lese mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i forbindelse med ditt besøk på nettstedet vårt, våre sider på sosiale medier eller våre butikker, samt når du foretar kjøp og hvilke rettigheter du har i denne forbindelse. Du kan også lese om dine rettigheter i denne forbindelse.
1 Vi er behandlingsansvarlig – hvordan kontakter du oss?
Vi er behandlingsansvarlig for behandlingen av personopplysningene vi behandler om deg. Du finner kontaktinformasjonen vår nedenfor:
Aktieselskabet Th. Wessel & Vett. Magasin du Nord
Kongens Nytorv 13
1050 København K
CVR-nr. 58 19 12 13
E-postadresse: privacy@magasin.dk
2 Hva er formålene og det juridiske grunnlaget for behandlingen av dine personopplysninger?
Vi behandler dine personopplysninger for følgende formål og på følgende juridisk grunnlag:
2.1 Dine besøk på nettstedet vårt der vi behandler informasjon om deg med henblikk på undersøkelser, statistikk og analyse av din bruk av våre plattformer, samt for å kunne målrette annonser på våre og andres nettsteder til deg.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen av dine personopplysninger med det formål å tilpasse innhold og målretting av annonser er ditt samtykke, jf. artikkel 6, stk. 1, punkt a i personvernforordningen.
Når vi behandler informasjon om deg for å gjøre nettstedet vårt brukbart ved å muliggjøre grunnleggende funksjoner som navigering på siden og automatisk tilgang til Goodie-profilen din, samt bruk av informasjon om deg for vår egen statistikk, er behandlingsgrunnlaget vår legitime interesse i dette, jf. artikkel 6, stk. 1, punkt f i personvernforordningen.
Du kan lese mer om vår bruk av cookies på nettstedet i våre cookiepolicy.
2.2 Levering av varene du kjøper og tjenestene du bruker og i forhold til oppfyllelsen av våre juridiske forpliktelser til å behandle, inkludert lagring, personopplysninger.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er vår avtale med deg om kjøp av varer eller levering av andre tjenester, jf. personvernforordningen artikkel 6, stk 1, punkt b, og våre juridiske forpliktelser, herunder å føre regnskap etter regnskapsloven, jf. personvernforordningen artikkel 6, stk. 1, punkt c.
2.3 Kommunisere med deg når du kontakter oss og i forbindelse med din deltakelse i våre konkurranser.
Det juridiske grunnlaget for behandlingen er våre legitime interesser i i) å kunne svare på din forespørsel og føre statistikk i denne forbindelse, ii) gi opplæring og opplæring for våre ansatte, og iii) gjennomføre konkurranser, jf. personvernforordningen artikkel 6, stk. 1, punkt f.
2.4 Markedsføring på sosiale medier, inkludert å svare på dine forespørsler, slik at du kan delta i våre konkurranser og kontakte deg hvis du vinner.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er vår legitime interesse av å markedsføre Magasin via Magasins tilstedeværelse på sosiale medier, som kundene ofte bruker på forhånd, jf. personvernforordningen art. 6, stk. 1, punkt f.
Hvis du imidlertid har gitt separat samtykke i forbindelse med din deltakelse i en av våre konkurranser, er det juridiske grunnlaget for behandlingen av dine personopplysninger ditt samtykke, jf. artikkel 6, stk. 1, punkt a i personvernforordningen.
2.5 Opptak av telefonsamtaler for sikkerhetsformål, inkludert forebygging av trakassering og kriminelle handlinger, og for å dokumentere hva som har blitt sagt i forbindelse med din forespørsel.
Det rettslige grunnlaget for denne behandlingen er artikkel 6, stk. 1, punkt f i personvernforordningen og § 8, stk. 3, punkt 2 i den danske datavernloven.
2.6 Fastslå, utøve eller forsvare våre juridiske rettigheter, inkludert for å bekjempe svindel og dokumentere hendelser på plattformene våre og i virksomhetene våre.
Det juridiske grunnlaget for denne behandlingen er vår legitime interesse i å ivareta våre juridiske rettigheter, jf. personvernforordningen artikkel 6, stk. 1, litra f, og § 8, stk. 3, punkt 2 i den danske datavernloven.
2.7 Er du Goodie-medlem, behandler vi dine personopplysninger for følgende formål og på følgende juridisk grunnlag:
2.7.1 Sende målrettet markedsføring og profilering for at vi skal kunne sende deg tilbud og annen relevant kommunikasjon og målrette disse henvendelsene til deg. Det rettslige grunnlaget for behandlingen er ditt samtykke, jf. personvernforordningen artikkel 6, stk. 1, punkt a.
Visse personopplysninger som behandles for dette formålet kan samles inn gjennom cookies hvis du separat har samtykket til dette. Du kan lese mer om vår bruk av cookies på nettstedet i våre cookiepolicy.
Du kan når som helst velge bort profilering i forbindelse med direkte markedsføring under din Goodie-profil, akkurat som du kan motsette deg slik behandling, jf. afsnit 9.
Hvis du trekker tilbake samtykket ditt, men forblir Goodie-medlem, vil dataene dine bli behandlet for bruk i undersøkelser, statistikk og analyse, samt for å oppdatere profilen din slik at vi kan målrette markedsføring til deg basert på dine interesser hvis du senere abonnerer på vår målrettede markedsføring. Det juridiske grunnlaget for denne behandlingen er vår legitime interesse i å tilpasse vår markedsføring til deg og dine interesser, jf. personvernforordningen artikkel 6, stk. 1, punkt f.
2.7.2 Administrere Goodie-medlemskapet ditt, inkludert å kommunisere med deg om medlemskapet ditt og gi medlemsfordeler samt andre avtalte tjenester.
Det rettslige grunnlaget for behandlingen er vår avtale om medlemskap med deg, jf. personvernforordningen artikkel 6, stk. 1, punkt b.
3 Hvilke personopplysninger behandler vi om deg?
3.1 For de formål som er nevnt i avsnitt 2.1, 2.2 og 2.3 ovenfor, og avhengig av din bruk av nettstedet, behandler vi generelle personopplysninger om deg, for eksempel:
- Navn og adresse
- E-post og telefonnummer
- Bestillingsinformasjon, kjøpshistorikk og saksnummer
- Informasjon du oppgir i forbindelse med din kommunikasjon med oss.
- Informasjon om reisen din på plattformene våre, inkludert hvilke sider du besøker, hvilke produkter du klikker på og legger til i handlekurven, og hvordan du samhandler med kommunikasjonen vår
- Informasjon innhentet gjennom cookies i den grad du separat har samtykket til vår bruk av cookies
3.2 For det formål som er nevnt i avsnitt 2.4 ovenfor, behandler vi følgende generelle opplysninger om deg:
- Informasjon du oppgir i forbindelse med din kommunikasjon med oss, inkludert dine svar på, deling og kommentarer til våre innlegg på sosiale medier
- Informasjon du oppgir i forbindelse med din deltakelse i konkurranser
3.3 For de formål som er nevnt i avsnitt 2.5 ovenfor, behandler vi følgende generelle opplysninger om deg:
- Telefonsamtaler med Magasin-ansatte
- Som utgangspunkt, vanlige personopplysninger som navn og telefonnummer
- Avhengig av fokuspunktet og utviklingen av samtalen, kan vi imidlertid i prinsippet registrere informasjon om både konfidensielle og sensitive saker, for eksempel informasjon om beskyttede adresser og helseinformasjon.
3.4 For de formål som er nevnt i avsnitt 2. 6 ovenfor, kan vi behandle noen av de data som er nevnt ovenfor i avsnit 3.1-3.3.
3.5 Spesielt for våre medlemmer:
For de formål som er nevnt i avsnitt 2.7 ovenfor, behandler vi i tillegg til informasjonen nevnt ovenfor i avsnitt 3.1-3.3 følgende informasjon om deg hvis du er Goodie-medlem:
- Fødselsdato
- Kjønn
- Goodie-medlemsnummer
- Informasjon om opptjening og bruk av fordeler (inkludert stjerner, Goodies og kuponger)
- Informasjon samlet i forbindelse med vår kommunikasjon med deg om ditt Goodie-medlemskap
- Informasjon om hvor du har handlet basert på kjøpshistorikken din
4 Hvem deler vi dine personopplysninger med?
Vi deler informasjon om deg med våre eksterne partnere som behandler informasjonen på våre vegne. Informasjonen vi har samlet inn om deg vil kun bli delt i den grad det er nødvendig for å implementere avtalen med det enkelte arbeidsforhold:
- Leverandører som bistår i den tekniske driften av nettstedet vårt og appene våre, inkludert leverandører av vertstjenester og løsninger som støtter funksjonalitet
- Leverandører som bistår med markedsføringsaktiviteter og kommunikasjon med Goodie-medlemmer
- Leverandører av analyseverktøy for å hjelpe oss med å optimalisere virksomheten vår og din opplevelse som Goodie-medlem
- Partnere som bistår i driften av kundeservicetjenester, herunder i forbindelse med levering av varer fra nettbutikken.
Disse partnerne er databehandlere og behandler personopplysninger som vi er behandlingsansvarlige for i samsvar med våre instruksjoner. Databehandlerne må ikke bruke dataene til noe annet formål enn å oppfylle sin avtale med oss og må behandle dataene konfidensielt. Vi har inngått skriftlige databehandlingsavtaler med alle våre databehandlere.
Noen forretningspartnere som vi offentliggjør dine personopplysninger til, er uavhengige behandlingsansvarlige som behandler dine opplysninger i forhold til det som er nødvendig for at de skal kunne levere sine tjenester, inkludert vårt eksterne lager, hvilke pakker og forsendelser bestillingen din.
Når de sosiale mediene nevnt nedenfor bruker dine personopplysninger til eget bruk, for eksempel for markedsføringsformål, behandler de dine personopplysninger som beskrevet i deres retningslinjer for personvern, som du finner her:
- Facebook: https://www.facebook.com/privacy/explanation.
- Instagram: https://help.instagram.com/155833707900388
- YouTube: https://www.youtube.com/howyoutubeworks/user-settings/privacy
- LinkedIn: https://dk.linkedin.com/legal/privacy-policy
- TikTok: https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/da
Vi kan også dele personopplysninger med våre eksterne rådgivere, som revisorer og advokater, samt offentlige myndigheter, der loven krever det.
Hvis det er behov for varsling om et forhold til politiet som følge av f.eks. en telefonsamtale, vil vi videreformidle opplysningene dine til politiet og eventuelle eksterne rådgivere.
5 Når overfører vi dine personopplysninger til land utenfor EU/EØS?
Vi vil overføre dine personopplysninger til mottakere utenfor EU/EØS. Dette er følgende kategorier av mottakere:
- Leverandører som bistår med markedsføringsaktiviteter og kommunikasjon på våre tekniske systemer
- Leverandører av analyseverktøy som hjelper oss med å optimalisere virksomheten vår og din opplevelse av nettstedet vårt
- Leverandører som bistår i den tekniske driften av nettstedet vårt og appene våre, inkludert leverandører av vertstjenester og løsninger som støtter funksjonalitet
For overføringer til mottakere utenfor EU/EØS sikrer vi at det finnes et gyldig overføringsgrunnlag. Dette betyr at hvis mottakeren ikke befinner seg i et land utenfor EU/EØS som vurderes som et «sikkert tredjeland», sikrer vi beskyttelsen av dine personopplysninger ved å bruke standardkontrakter godkjent av EU-kommisjonen eller det danske databeskyttelsesbyrået eller EU – U.S. Data Privacy Framework (DPF). Dette sikrer at dine rettigheter og beskyttelsesnivået kommer med dine personopplysninger. Hvis du ønsker en kopi av standard kontraktsklausuler eller en liste over våre nåværende databehandlere og underbehandlere, kan du gjerne kontakte oss ved hjelp av kontaktinformasjonen i avsnitt 1 ovenfor.
6 Hvor kommer dine personopplysninger fra?
Vi behandler personopplysningene du gir oss, og vi behandler personopplysningene som samles inn automatisk, inkludert gjennom din digitale atferd (inkludert cookies). I tillegg behandler vi personopplysningene vi samler inn gjennom opptak av telefonsamtaler.
7 Hvor lenge oppbevarer vi personopplysningene dine?
7.1 Vi vil beholde informasjonen din så lenge det er nødvendig.
7.2 Informasjon om kjøp av varer og kommunikasjon med oss om dette vil generelt bli slettet 2 år etter kjøpet i samsvar med den danske kjøpslovens frist. Data kan lagres i en lengre periode hvis dette skyldes juridiske krav, inkludert den danske bokføringslovens krav til oppbevaring av transaksjonsdata i pågående år + 5 år, eller hvis vi kan demonstrere et legitimt behov for å lagre dataene i en lengre periode, for eksempel for etablering av juridiske krav.
Informasjon du oppgir i forbindelse med din kommunikasjon med oss via vår nettside eller sosiale medier, og som ikke er relatert til kjøp, lagres så lenge det er et formål å gjøre det og avhenger av henvendelsens art.
7.3 Data som samles inn til bruk i studier, statistikk og analyser vil bli slettet etter 2 år.
7.4 Informasjon vi mottar fra deg i forbindelse med din deltakelse i konkurranser vil bli slettet 6 måneder etter at konkurransen er avholdt. Informasjon om gevinster vil bli slettet 1 år etter at konkurransen er avholdt, men først etter inneværende år + 5 år, i den grad transaksjoner er inngått.
7.5 Informasjon du oppgir på Magasins sosiale mediesider vil forbli på det sosiale medienettstedet med mindre du sletter den selv.
7.6 Informasjon fra TV-overvåkning slettes automatisk senest 30 dager etter at opptaket fant sted, med mindre informasjonen er inkludert som dokumentasjon i et bestemt tilfelle. Informasjon om deg som brukes i forbindelse med en ventende sak, tvist eller annen form for saksbehandling vil bli beholdt til saken er fullført og formålet med behandlingen ikke lenger er til stede.
7.7 For sletting av informasjon avledet fra cookies, se våre cookiepolicy.
7.8 Spesielt for våre Goodie-medlemmer:
7.8.1 Vi vil beholde informasjonen din så lenge du er Goodie-medlem. Når du registrerer deg fra Goodie kundeklubben, vil medlemskapet ditt bli avsluttet med umiddelbar virkning. Du har imidlertid muligheten til å bruke dine oppnådde og ubrukte fordeler i opptil 14 dager etter at du har trukket deg ved å kontakte kundeservice. Dine oppnådde og ubrukte fordeler vil deretter bli slettet. Vi vil stoppe vår kommunikasjon med deg.
Hvis du, etter å ha blitt med i Goodie kundeklubben, utøver din angrerett, jf. våre Goodie-vilkår og betingelser, vil vi slutte å behandle dine personopplysninger for de formål som er nevnt i avsnitt 2.2 ovenfor, og slette personopplysninger som er oppgitt som følge av behandling for disse formålene, innen 14 dager etter å ha mottatt varsel om at du ønsker å trekke deg fra avtalen.
Alle personopplysningene vi behandler om deg under Goodie-medlemskapet ditt vil bli oppbevart i 3 måneder etter avslutning av Goodie-medlemskapet ditt.
Imidlertid vil dokumentasjon på oppsigelse av Goodie-medlemskapet ditt og dataene dine som behandles for formålet i avsnitt 2.7, inkludert kjøpskvitteringene dine, beholdes i 2 år fra avslutningen av medlemskapet for at overholde vores retlige forpligtelser efter markedsføringsloven.
Opplysninger om deg som brukes i forbindelse med en ventende sak vil bli oppbevart til saken er fullført.
Annen opplysninger om deg vil bli slettet eller anonymisert umiddelbart etter avslutning av ditt Goodie-medlemskap.
8 Hvordan kontakter vi deg om endringer i behandlingen av dine personopplysninger?
8.1 Du kan alltid holde tritt med eventuelle endringer i vår behandling av dine data via magasin.no. Vi oppfordrer deg til å kontinuerlig informere deg selv slik at du alltid vet hvordan vi behandler dine personopplysninger.
8.2 Spesielt for våre Goodie-medlemmer:
8.2.1 I tilfelle endringer i behandlingen av dataene dine, vil du motta varsel direkte i Goodie-appen eller når du logger inn som Goodie-medlem via magasin.no. Hvis du har aktivert push-varsler i Goodie-appen, kan du alltid holde deg oppdatert. Vi oppfordrer deg til å kontinuerlig informere deg selv slik at du alltid vet hvordan vi behandler dine personopplysninger.
9 Hvilke rettigheter har du?
I henhold til personvernforordningen har du en rekke rettigheter i forhold til vår behandling av informasjon om deg:
- Du har rett til å få tilgang til dataene vi behandler om deg, samt en rekke tilleggsinformasjon
- Du har rett til å korrigere dine personopplysninger
- I noen tilfeller har du rett til å få behandlingen av dataene dine begrenset til lagring
- I noen tilfeller har du rett til å overføre data, dvs. at du kan få dine personopplysninger oppgitt eller overført til en annen behandlingsansvarlig
I spesielle tilfeller har du rett til å få data om deg slettet før tidspunktet for vår vanlige generelle sletting oppstår, og i noen tilfeller har du rett til å protestere mot vår behandling. Du har alltid rett til å trekke tilbake samtykke til behandling av personopplysninger ved å skrive til oss på e-posten som er angitt i avsnitt 1 ovenfor. Vær oppmerksom på at å be oss om å slette informasjonen din eller trekke tilbake samtykket ditt til påmeldte tjenester vil føre til at visse tjenester ikke kan leveres.
Hvis du velger å trekke tilbake samtykket ditt, vil det ikke påvirke lovligheten av vår behandling av dine personopplysninger på grunnlag av ditt tidligere gitte samtykke og frem til tidspunktet for tilbaketrekking. Derfor, hvis du trekker tilbake samtykket ditt, vil det bare tre i kraft fra nå av.
Du kan lese mer om dine rettigheter i det danske Datatilsynet sine retningslinjer for rettighetene til registrerte, som du finner på www.datatilsynet.dk.
Du er også alltid velkommen til å kontakte privacy@magasin.dk, hvis du har spørsmål om behandlingen av dine personopplysninger.
Spesielt for våre Goodie-medlemmer:
Du har rett til å korrigere dine personopplysninger. Du kan også korrigere visse opplysninger selv via magasin.dk eller Goodie-appen.
Du har alltid rett til å protestere mot behandlingen av dine data for direkte markedsføring og trekke tilbake ditt samtykke via f.eks. magasin.dk eller Goodie-appen. Vær oppmerksom på at å be oss om å slette informasjonen din eller trekke tilbake samtykket ditt vil føre til at du blir trukket tilbake fra Goodie kundeklubben.
10 Klager til det Datatilsynet
Du har rett til å sende inn en klage til det Datatilsynet hvis du er misfornøyd med måten vi behandler dine personopplysninger på. Du finner kontaktinformasjonen til Datatilsynet på www.datatilsynet.no.